Jag skriver...

fredag 28 september 2012

Mysfredag

Äntligen fredag! Det ska bli skönt med sovmorgon imorgon. Åh, jag ska sova tills jag vaknar av mig själv. Zzzzzz





Jag hade med mig mina springkläder till jobbet men det blev aldrig av att jag tog mig ut. När sambon drog iväg och spelade badminton och barnen bänkade sig vid tv-spelet så tog jag mig ändå en liten kvällstur. Det gick ganska lätt idag. Jag styrde stegen ut mot skärgården. Skogen skyddade mig för motvinden så det var inte förrän jag vände runt vid Jutviken som jag egentligen märkte av den.


Efter att ha passerat Picassostatyn fick jag vinden i ryggen och farten gick upp. Jag tog mig hemåt igen och landar hemma hos barnen (som knappt märkt att jag varit borta) med nästan 11 km i benen. En skön mysfredagstur.


I veckan nu har sambon fyllt år så imorgon är det kalas. Jag har bakat snickers och gjort ischoklad. Imorgon ska jag fixa en hallonpaj.


4 kommentarer:

  1. oj! snickersen ser fantastiskt mumsig ut!!

    SvaraRadera
  2. 2 frågor:

    1: Åker ni till england nästa helg?

    2: Visst körde du med sportslick?
    Mycket bättre än vaselin?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi åker till England om 3 veckor. Nästa helg springer jag Holaveden ultra.

      Sportslick är toppenbra!!

      Radera