Jag skriver...

torsdag 16 augusti 2012

Vem behöver trappmaskin?

Vi har nu fått nyckeln till det vi i framtiden kommer kalla hem. Just nu ekar det ganska tomt men kommer snart att fyllas med möbler, saker och kärlek.

Anna var igår på besök så jag slutade lunch och tillsammans tog vi oss an Hultets 16 km-spår. Tyvärr hade de dragit om spåret så numera är det inte ens 14 km långt, men det gjorde inte så mycket, vi förlängde lite själva så vi fick ändå ihop 16. Vi hade enormt trevligt och babblade på om allt möjligt! Otroligt roligt att träffas igen. Och det finns ju inget bättre sätt att umgås på, än i löparskorna. Solen sken och det var fantastiskt skönt med lite sommarväder.

Åkte hem för en dusch, nåt att käka och sen vidare till banken och HSB för att göra klart affären med lägenheten.
Sen började bärandet...
Vi fyllde en stor släpkärra. Vi bor alltså på tredje våningen och det kändes rätt ok att bära ner alla lådor. Inte så tungt ändå trots att det i stort sett var en massa köksgrejer med porslin som vägde massor.
Iväg till nya lyan, men där kan jag säga att det kändes tyngre att bära upp allt tre våningar. Vi tömde 9 flyttkartonger som vi nu kan fylla igen. Bara hem och fortsätta packa.
Somande som en trasa sent igår... Paj. Slut. Trött.

Med mer energi

Idag värker mina underarmar av träningsvärk av ovanan att krampaktigt hålla tunga saker. Nu blir det jobb hela dagen och sen fortsätta.

Jag har med springgrejer till jobbet för en ev tur senare, men som det känns nu kommer de inte bli använda. Vi får se hur det känns. Det kan ju va skönt att spara på krafterna till alla trappor.

Starka ben!
Påminner mig om att det är bra allroundträning detta. Armar, rygg och ben får sig en utmaning. Vem behöver trappmaskin när man kan flytta 3 våningar ner och upp?! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar