Jag skriver...

fredag 17 augusti 2012

Sommarknän

Lunchpassets löprunda hade knappt börjat. Jag kom väl typ 2 km innan jag snubblade till och låg på stigen och krälade. Aj, aj båda händerna rakt ner i gruset och stenarna. Men de klarade sig rätt bra. Värre var det med knäna. Det gjorde lite ont och sved till. Jag hann tänka, att skit att jag inte tog med telefonen. Jag har oftast telefonen med, just ifall jag ramlar eller på nåt sätt skulle behöva hjälp. Men ibland får den ligga kvar hemma. Idag var en sån dag.
Men det gick ändå bra och det var ingen fara. Nu är det bara en svullen bula på knät och lite skrapat.
Men det ska väl vara skrapade knän på sommaren. ;)
Vänster knä är lite snyggt toppigt.

Det var inga problem att springa vidare och jag tänkte ju bara ta en kort njutningsrunda. Men den blev längre och längre. Jag kunde helt enkelt inte sluta. Jag sprang långsamt och njöt av naturen, solen och att benen pinnade på genom skogen.

Med dryga 15 km i benen duschade jag sen och återgick till jobbet.

Nu blir det en kopp kaffe med kokosolja innan packandet drar igång. Gillar ni kokos så måste ni prova med kokosolja i kaffet! Kallpressad kokosolja är dessutom jättenyttigt! Den innehåller Laurinsyra som bl.a. motverkar inflammationer, ökar förbränningen, stärker immunförsvaret och är bakterie- och svampdödande.
Här skriver Paulun om kokos.


Jag använder Kung Markattas Ekologiska kokosolja. Den finns på Ica! :)

Bild från Kung Markatta.se





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar