Jag skriver...

måndag 20 augusti 2012

Om ni frågar mig...

Om ni frågar mig vad som gör mig mest trött av...
... att flytta inklusive flyttstädning.
mot att...
... springa ett ultralopp
så svarar jag med bestämd stämma att flytta!

Lådor, lådor, lådor och en kettlebell

Det är över en vecka sen packningen började och efter det har det gått i ett. Jag har försökt att hinna få in lite löpning, på luncher och i tidig morgontimma, för att ladda energi men just nu orkar jag inte ens det.
Jag är trött!

Idag efter jobbet for vi direkt till möbelaffären och tittade på garderobslösningar och andra grejer, sen vidare för att kolla tapeter. Det gjorde oss inte klokare så vi åkte därifrån utan att ha bestämt några.
In till gamla lägenheten och påbörja flyttstädningen. När det började bli för mörkt för att putsa fönster cyklade vi hemåt.
Mina händer ser ut som svampar av allt rengöringsmedel (jo vi köpte handskar men glömde dom i andra lägenheten).
Det gör ont i magmusklerna av allt fönsterputsande (prova själv att polera, magen spänns hela tiden).

Jag är så trött! Hela kroppen känns sliten och jag vill bara sova. Men det finns inte tid. Jobba, städa, packa upp. Det blir ingen träning just nu. Jag orkar inte...

Vi kom hem vid 21.30, fixade en omelett, duschade och nu kommer jag somna som en stock!

Men jag hinner springa sen... Nu är nu och det den här perioden är snart över. Snart är den gamla lägenheten ett minne blott och vi kan lägga krutet på att få den nya i ordning. 

Den som väntar på nåt gott... :) Snart är jag på banan igen...

3 kommentarer:

  1. <3 kettlebell. vad för övningar gör du med din?

    SvaraRadera
  2. Jag kör lite olika. Mest övningar för överkroppen. Benen får sitt genom löpningen.
    Tycker att http://www.dintraning.se är en bra sida att hitta en massa övningar på. :)

    SvaraRadera