Jag skriver...

måndag 13 augusti 2012

Liten mängdvecka

Förra veckans många mil blev inte jättemånga men jag är ändå nöjd. Jag har ju liksom haft en massa annat att stå i också. Det mesta i lägenheten är nu packat och jag har samtidigt jobbat heltid och ändå fått till 126 km.

Sambon skulle iväg igår och och köra mc ett par timmar så jag tänkte ta ett långpass under tiden. Omständigheter gjorde att jag sent på lördagskvällen fick barnen hem till mig. Omplanering!
Barnen klarar sig ensamma en stund men jag vill inte lämna dom 4 timmar som ett långpass tar (tänkt mara). Sambon skulle iväg halv nio så det var bara att stiga upp i ottan så jag skulle komma hem i tid. Barnen brukar sova till ca 9 och sen titta på Sommarlovsmorgon på tv till 10. Jag tänkte att om jag är hemma tills dess så käkar vi frukost tillsammans då. Klargjorde detta för de underbara små killarna och det var ok med dom.

Så jag gjorde 2 mackor och laddade kaffebryggaren innan jag ställde klockan på 5.45 och somnade. Steg upp, smög i mig minifrullen och luffsade iväg ut på söndagsmorgonen. Det var en fin morgon med behaglig temperatur. Jag hade bestämt med träff med Daniel 8.20 för sällskap.

Jag ville inte springa så långt hemifrån ifall barnen skulle behöva mig så jag sprang i slingor hemmavid.
Jag tog mig upp till Hultet, sprang milen och trean innan det var dags att möta upp Daniel. Då hade jag fått ihop 22 km och var mer än halvvägs på min tänkta mara.

Hultet
Vi tog vägen upp mot vattenverket och asfaltsvägen tillbaka. Rundade Hultet igen och sprang hem.
42,9 km. Check! Daniel fyllde vatten och sprang hem och fick ihop 30 km.

Kom in till mina goa, underbara ungar som satt i soffan under täcket och tittade på tv. Tillsammans käkade vi sen en go frukost, åkte och tittade på sambon som tog en kurvteknikskurs med mc på gocartbanan, barnen åt glass i skärgården och vi hade en jättemysig dag tillsammans.

Tänk va mycket man hinner när man går upp i tid! ;)



Idag blir det vila och nu följer en vecka med få mil och många trappsteg med tunga lådor och möbler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar