Jag skriver...

torsdag 2 augusti 2012

I tävlingsplanering

Maria frågade mig om jag inte ville följa med över till England och springa Round Rotherham, som en kvaltävling till Western States. Jag trodde att jag redan hade kvalat eftersom både TEC och UTMB är kvaltävlingar men de skulle ha genomförts från november 2011 till november 2012, för att få starta i Western States 2013. Jag gjorde ju tävlingarna tidigare under 2011, så jag får köra en till. Lucky me! :)

Målgång UTMB Foto: Jörgen Johansson
Så igår bestämde jag mig för att försöka komma till Western States 2013.
Round Rotherham får bli ett första steg. Sen ska det ju till en hel del tur i lotteriet också för att få en startplats.

Tävlingen går i England den 20 oktober och är 50 miles, dvs 80 km. Det är ett traillopp och banan innehåller 800 höjdmetrar. Englands nationalfågel är ju Nederbörden ;) så jag kan tänka mig att det kan bli rätt blött och lerigt där i slutet av oktober. Men det ska bli himla kul!

Att jag sen äras med Marias sällskap är ju bara supertrevligt!

Så nu ska det bokas tåg, flyg, hotell och anmälas. Wiiiiiiiiiii!!!!

2 kommentarer:

  1. Och jag får önska även dig lycka till både till loppet i England och lottningen till WS

    SvaraRadera
  2. Vad kul att ni ska springa RR. Kollar också på det men just nu får ekonomin styra om det blir något.

    SvaraRadera