Jag skriver...

onsdag 29 augusti 2012

Dubbelpass

Igår transporterade jag mig till jobbet med hjälp av mina ben. Som vanligt tog jag extrasvängen över Posseberg vilket blir 17,4 km. Skön fart och bra känsla. Varje gång jag springer den vägen på morgonen står en pojke och väntar på skolbussen. Han tittar lite underligt på mig när jag springer förbi. Undrar vad han tänker? :)

För ett år sen sprang jag här. Kan inte låta bli att tänka tillbaks.
När arbetsdagen sen var slut snörde jag på mig skorna och tog den väg jag planerar ta de dagar jag inte har riktigt lika mycket tid till övers. Den blev 12 km. Jag hade bra fart hemåt också, och känner mig jättenöjd med dagens nästan 3 mil. 5-fart ska bli mitt nya feel-good-tempo. :)

Idag sprang jag här. Allt har sin charm.
Idag tänkte jag bara ta en kort, lätt milrunda på lunchen. Solen sken och det var nästan sommarvarmt. Jätteskönt! Trots gårdagens dubbelpass, eller kanske pga?, gick det lätt idag med. Jag måste va inne i en bra springperiod nu. Det är bara att njuta! Och komma ihåg detta när det går tyngre nästa gång.

Nu lämnade jag kvar springskorna på jobbet och så springer jag hem imorgon eftermiddag tänkte jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar