Jag skriver...

tisdag 24 juli 2012

Vardagsmåndag

Många "borden" blev gjorda igår, så jag prioriterade bort träningen. :)

Efter jobbet såg det ut så här i mitt liv:

En snabb kopp kaffe med sambon efter jobbet.
In med en tvätt och iväg till posten för att kvittera ut mitt nya körkort (mitt gamla blev ju stulet) och hämta mc-däck som sambon beställt.

Kristinehamn har en bojort som stadsvapen och den finns även "på riktigt".
Igår var det besök av andra gamla båtar som vi tittade till på vägen hem. Bl.a Ingo som är 90 år. Spännande!





Är jag inte på Titanic, tro?
Hem och byta tvätt och börja med maten. Sambon fixade en paj så jag passade på att slänga ihop lite bröd när ugnen ändå var varm. Byta tvätt igen.
Plocka undan, göra matlådor och på med diskmaskinen.

Oj! Är klockan redan halv nio?! Så det blev ingen träning alls igår. Sticker jag ut så sent får jag svårt att sova sen. Det blev alltså en kväll hemma med massor av "borden" gjorda. Skönt!

Vi hamnade tillsammans i soffan och tog en god glass sen, sån som vi gör själv. Dvs, mixar banan och jordnötsmör (och fryser).
De första gångerna frös vi bananen först och mixade sen med jordssmöret. Det orkade inte riktigt vår mixer med så den är numera i mixerhimlen. Nu blandar vi ingredienserna innan frysning istället. :)

Det blir fantastiskt gott! Hittade receptet hos Träningsglädje.
Jordnötssmör utan socker. Gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar