Jag skriver...

torsdag 19 juli 2012

Super-2012 so long

Första halvåret av 2012 har passerat. Tränings- och tävlingsmässigt har det minst sagt varit ett bra år.
260 löpta mil och snittpasset ligger över 20 km.
Inga skador eller sjukdomar. Jag har inte ens varit förkyld!


Tävlingarna har gått lysande:
  • Karlstad 6H - Nytt PB och tredje plats, 64,7 km
  • Skövde 6H - Nytt PB igen och tredje plats, 69,1 km
  • Silva Ursvik Ultra 75 km - Seger
  • Munkastigen 44 km - Andra placering
  • Harsprånget - Andra placering
  • Stockholm Marathon - Nytt PB och topp 100 (93), 3.22.49
  • Ultrabalaton 212 km - Distansrekord och genomförde som en av 34 som tog sig i mål av 127 startande.
  • Stockholm Jubileumsmarathon - 2 veckor efter 21 mil och placering 135/1000 (eller 94/931 av de som sprang 42,2 km)
Det här är ju bara siffror egentligen. Alla sköna känslor, upplevelser och intryck som allt detta medfört väger långt mycket mer än en siffra.
Alla ställen jag fått uppleva till fots, människor jag träffat och djur jag har sett. Mitt hjärta har pumpat runt mitt blod i en stark kropp. En kropp som mår bra och blir starkare och uthålligare för varje dag.
Det betyder mycket mer än en placering eller en tid! :)

Spännande att se vad resten av året har att erbjuda!
Ursvik Ultra - Seger

Munkastigen trailrun - Tvåa

Ultrabalaton 212 km Ungern

Jubileumsmarathon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar