Jag skriver...

lördag 7 juli 2012

Lopparrangemanget

Årets stora mål är avklarat, ultrabalaton. Jag kan fortfarande inte riktigt ta till mig att jag klarat mig runt sjön i värmen. Men det kommer säkert. :)

Arrangemanget var mycket bra! Vätskestationerna var tätt med enormt hjälpsamma och trevliga funktionärer.
Under hela tävlingen, alltså även nattetid, stoppade poliser trafiken för att vi på ett snabbt, säkert och lätt sätt skulle kunna ta oss över vägarna.


Vi passerade järnvägen flera gånger och där stod en funktionär med en stämpelkontroll. Då fick vi stämpla när vi kom dit och sen när bommarna gått upp, för att stoppa vår tävlingstid.
Banan var lätt att hitta, utom på slutet då det kunde varit några fler pilar.
Privatpersoner var engagerade och stod efter banan och hejade och erbjöd vatten och is.
Vi fick ett specialvin, ett ultrabalatonvin, en väldigt kul minnesgrej (även om jag dricker vin ytterst sällan).


Hela arrangemanget kändes proffsigt och rutinerat.

Det som skulle kunna förbättras är informationen på engelska på hemsidan.
Kanske även variera utbudet på stationerna. Det fanns ett "standardutbud" som man liksom tröttnade på.
Eftersom värmen var så påtaglig hade kyld dryck varit att föredra, även om det kanske är svårt rent praktiskt. Att som övervarm löpare komma till en station och få varmt vatten är inte lika gott som svalt.
I början fanns tunnor med vatten där man kunde skölja av sig och blöta kepsen. Jag saknade dom i slutet på tävlingen.


Funderar ni på att springa ett fint lopp, kvala till Spartlathon eller bara en utmaning är det ett bra lopp. Det är säkert varmt nästa år också men det brukar inte vara så här varmt om jag förstått rätt.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar