Jag skriver...

måndag 16 juli 2012

Lite sömn ger bra fart?

Då vart det en sån där natt igen, när jag bara vänder och vrider på mig och ögonen öppnas av sig själva. Det är svårt att sova. Kanske var det dumt med en lång sovmorgon igår? Eller var det de där 5 kopparna kaffe jag drack på eftermiddagen/kvällen som gjorde mig så pigg? Jaja, ingen idé att älta, bara kliva upp och springa vidare.

Vid 3 låg jag och kollade fejjan, och vid halv sex steg jag upp och klädde mig för en löppass. Det blir inte många timmar men jag hade säkert slumrat flera gånger före det, även om det inte känns så. En sak som jag brukar tänka på när jag har svårt att sova är att jag springer en bana, tex TEC där varje varv är en mil. Jag försöker gå igenom varje sväng och hur det ser ut, om det går upp eller ner osv. Än så länge har jag inte kommit runt ett helt varv innan jag somnat. :) Skönt att tänka på nåt annat än att bli stressad av att jag inte kan sova.
Trots den dåliga nattsömnen gick det ändå lätt när jag sprang iväg. Farten steg allt eftersom och det kändes toppen. Jag kände mig lätt och steget var studdsigt. :) Härligt! Dessutom var det toppenväder, 13 grader och strålande sol. En jättefin morgon alltså och en bra runda på 11 km under 5-fart.

Mina jättebraiga ben!
Jag hade dessutom klätt upp mig, dagen till ära, med min just nu finaste träningströja. Min Ultrabalaton-tröja. Tyvärr är den lite stor. Jag vet inte varför, men jag tror nog att jag är större än jag är och anger large på tröjorna. När det som i det här fallet är herrstorlekar blir de jättestora, så den fladdrar lite väl mycket i vinden. Men det gör inget. Jag gillar den för att det är den och jag har förtjänat den väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar