Jag skriver...

söndag 22 juli 2012

Långpass före frukost

Imorse skulle sambon och svågern ut och fiska vid 7. Jag tänkte att jag sticker ut och springer en sväng då.
Först tänkte jag bara ta ett varv runt sjön, 13 km, men ångrade mig sen. Barnen tittar på sommarlovsmorgon till kl 10 och då brukar vi äta frukost efter det. Alltså hade jag tre timmar på mig.
Vi tog en snabb kopp kaffe och sen startade jag klockan och sprang iväg. Solen sken, det blåste lite och allt kändes bra.



Min tanke var att springa 15 km mot Karlskoga och sen vända. Det är inte många gånger jag sprungit den vägen så det gjorde liksom inget att uppleva den åt båda håll. Annars försöker jag oftast ta mig runt. Fram-och-tillbakaturer är ju inte så roliga. Men idag var det inga problem.

Mina hörlurar hade jag hemma så det var bara jag, fåglarna och mina tankar. Väldigt skönt! På hela turen kom det endast 3 bilar.


15 km från stugan mot Karlskoga ligger Linnebäck. Det fick jag lära mig idag. Det var alltså där jag vände. Jag var inne ett par km in i Örebro län innan jag fick återvända till Värmland igen. :)

Jag passerade många små söta hus längs vattnet och lugnet låg som ett filter över skogen. Fridfullt! Vägen var böljande. Många backar och krön. Tvära svängar och långa rakor.

Benen matade på och jag räknade ner mot stugan. Jag var enormt törstig! I övrigt kändes det bra.

Hade det varit Lidingöloppet hade jag fått silvermedalj idag, för klockan stannade på 2.33 på 30 km. Det känns riktigt bra och vetskapen om att jag orkar springa ganska långt och relativt snabbt utan frukost i magen är mycket värd.

Framme i stugan väntade mina älsklingar på mig med frukosten som smakade underbart!

Kärlek hörrni!!

- Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer:

  1. Ojojoj vad du har återhämtat dig snabbt efter ditt långlopp!!! Imponerande vilken form du är i!

    SvaraRadera
  2. Tack! Tycker själv det känns lite kusligt att det går så lätt att springa just nu. :)

    SvaraRadera
  3. Oj! Innan frukost? Imponerande!!

    SvaraRadera