Jag skriver...

tisdag 12 juni 2012

Sommarkväll

Det är helt lugnt ute. Det finns knappt en bil i sikte och det är kusligt tyst. Tydligen är det en fotbollstävling på tv. ;)

Jag har suttit still hela eftermiddagen i ett möte på jobbet. Därefter skulle vi spela brännboll och grilla. Regnet öste ner så brännbollen blev inställd. Men lagom till grillen var klar klarnade det upp och vi kunde sitta ute och njuta av grillat med jordgubbar till efterrätt.
Mätta i magen cyklade vi hem och ska jag va ärlig var jag inte ett dugg sugen på att dra ut och springa. Jag var alldeles för mätt och min mage har varit orolig hela dagen. Fick springa på toa många gånger...

Efter en halvtimmes slappande klädde jag ändå om och tänkte ta en lugn tur. Jag ska ju som sagt försöka springa långsammare nu och öka mängden istället. Jag slog igång ljudboken och löpte ut i den ljumma sommarkvällen. Det var så lugnt och nästan ingen biltrafik.

Jag försökte hålla nere farten men benen pinnade på. Magen knorrade lite men annars kände jag mig enormt tillfreds med livet. Det doftade sommar och korna lyfte på huvudet när jag tassade förbi.

Det var nästan vindstilla och luften var full av knott. De fastnade i mitt ansikte, på halsen och på benen likt kokos på en chokladboll. De landade i mina ögon och kom in i mun. Jag önskade mig en vindpust...

Magen mådde inte alls bra och jag fick hoppa in i skogen flera gånger. Inte kul... :(
Trots det gick det så lätt att springa och väl hemma var klockan nästan 22 och jag hade nästan 2 gjorda mil (dessutom under 5 min-fart) av veckans många. En bra början på veckan och en underbar sommarkväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar