Jag skriver...

lördag 23 juni 2012

Morgonkaffe

Åh va första kaffekoppen för dagen smakar bra. Idag avnjuter jag den på bryggan. Sjön ligger som en spegel. Lugn och ro, i naturen, i själen, i allt.


Igår sprang jag över skogen till stugan. Tänkte duscha och göra klar mig innan gästerna kom. Men jag möttes av beskedet att det var strömlöst, dvs även vattenlöst. Så jag fick sätta mig i bilen och åka tillbaka till stan och duscha. Jag är en alldeles för stor badkruka för att hoppa i sjön. Barnen däremot badar mest hela tiden.

Vi hade en trevlig midsommar med våra vänner och barnen. Solen sken och vinden höll mygg och knott borta.
Gott grillat och jordgubbar med grädde till efterrätt. Mums!
Lyckat!


Idag ska jag nog springa tillbaka hem igen. Det blir en lagom tur, runt 15 km om jag tar över skogen. Tar jag bilvägen är det drygt en mil. Vi får se vad tiden räcker till. Idag vankas det nämligen 2-årskalas och bröllopsfest.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar