Jag skriver...

söndag 17 juni 2012

Mängdvecka avslutad

161 km blev summan av veckans mängdträning. Det känns fint. Idag avslutade jag veckan med en femmilare tillsammans med goa vänner.

Redan vid halv nio luffsade jag iväg hemifrån för att möta upp Mats. Vi fortsatte sen till Hultet där Ulrica och Anna-Karin väntade. Vi tog Hultetleden till busshöjden och gav oss sen in på Järnleden.


Busshöjden



Pause längst upp på Busshöjden

Järnleden är himla fin och bjuder på en hel del teknisk stiglöpning. Det gäller att ha tungan rätt i munnen och inte snubbla. En fotstukning skulle liksom inte passa in i mitt liv just nu.







Vid handelsträdgården i Niklasdamm fyllde vi på vatten och fortsatte sen mot stan.

Hultetleden och järnleden blir tillsammans ett trailmarathon, men eftersom jag sprang till Mats först, landade min avverkade sträcka på drygt 50 km.
Det känns som en bra avslutning på en bra vecka. Nu ska jag inte springa fler långpass före Ultrabalaton om mindre än två veckor.

- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

  1. vad äter du egentligen innan och efter en sådan urladdning? :)

    SvaraRadera
  2. Tänker du på före tävling? Isf äter jag som vanligt. Fokuserar på näringsrik, naturlig mat.

    SvaraRadera
  3. Jag äter lågkolhydratskost till vardags och fyller på med extra kolisar på tävling, Train low, race high. Det fungerar väldigt bra för mig. :)

    Efter en tävling äter jag som vanligt igen, fast lite mera bara.

    SvaraRadera