Jag skriver...

fredag 1 juni 2012

Att våga kliva utanför feel good

I morgon vid den här tiden har jag gjort det. Då är jag förhoppningsvis i mål som en nöjd och glad människa. Det är med skräckblandad förtjusning jag ser fram emot morgondagen. Jag ska ju försöka mig på att kliva ur feel-good-farten och springa lite fortare. Nånting som jag sällan gör. Men ibland måste man bara våga! Bara för att testa om det går...

Runt 6 imorgon bitti styr jag lilla golfen mot huvudstaden tillsammans med Ulrica (som ska springa maran för första gången).
Ulrica och jag som etta och tvåa på Harsprånget förra veckan.
Foto: Jessica Pettersson NKP
Vi ska försöka hitta parkering nånstans utanför och ta oss in till starten med hjälp av tåg/tunnelbana. Så är det nån som har nåt tips på vart det är bra att parkera så tas de tacksamt emot. Just nu lutar det väl mest åt att parkera i Flemingsberg eller Solna. Är det smart? Hallå alla Stockholmare, hjälp en liten vilsen lantis! ;)

Jag har inte alls gjort "som vanligt" inför den här tävlingen så det ska bli spännanade att se hur upplösningen blir. Tex brukar jag alltid springa ända in på tävlingen. En lugn morgonmil dagen innan är oftast standard. Inte den här gången. :) Jag har vilat både idag och igår, men å andra sidan är det ju oftast längre tävlingar jag springer.
Imorgon kväll vet jag hur det gick. Utvärdering kommer.
Så ikväll ska jag få i mig lite extra mat, slappa och bara njuta av min systerdotter som jag ska få äran att hämta på dagis i eftermiddag. Underbara unge!
(Sen kanske jag ska packa och se över vad som ska med också)

3 kommentarer:

  1. Jag tror tvärtomförberedelser är bra ;) Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Vi brukar parkera i Solna och ta tunnelbanan in. Det funkar jättebra!

    Har du tänkt dig en tid under 3.30?

    SvaraRadera
  3. Norra vägen och Barkarby kanske är ett alternativ

    http://kartor.eniro.se/m/9Lp20

    SvaraRadera