Jag skriver...

torsdag 10 maj 2012

Löpvägar

Vintertid springer jag ofta samma rundor inne i stan. Ibland åt ena hållet och ibland åt andra. Det lustiga är att det blir en helt annan typ av runda när man byter håll. Jag har tex sprungit milbanan på Hultet måååånga gånger och i stort sett åt samma håll varje gång. Men när Jörgen och jag sprang Järnleden och kom från "fel" hål så var det knappt jag kände igen mig. haha!

Vägnamn är en annan rolig grej tycker jag. Oftast är det samma tema på vägnamnen i ett kvarter, tex svampar eller blommor.
I sälen hittade jag en trevlig väg i närheten av stugan. Om det var nåt tema på det kvarteret vet jag inte men det vore ju coolt med ett helt kvarter med löprelaterade vägar.
En annan fin väg är ju så klart "vår" väg hemma i Filipstad. Där bodde bla min farfars bröder och drev sitt slakteri.
Igår sprang jag Hultetmilen i strålande solsken. Jag tänkte springa i feel-good-fart och det gjorde jag också. Lugnt och fint och jag njöt. Men sen såg jag på klockan att det inte alls gick så långsamt som det kändes så det är ju ett fint kvitto. Jag börjar få upp lite fart i ultrabenen. Kul!

Idag är det vilodag!

1 kommentar:

  1. Hej!

    Tycker också att Bättringsvägen ute på regementsområdet i Kristinehamn är ett roligt namn...;) Såg att du mött skogens konung därute tidigare. Jag gjorde det en gång också i spåret hemmavid, då blev det fart i benen vill jag lova! Men älgen höll sig lugn och verkade mest lite förvånad över att se en löpare. :)

    Antar att du laddar som bäst för Stockholm Marathon, lycka till!

    SvaraRadera