Jag skriver...

torsdag 19 april 2012

upp upp upp

Jag gillar morgonpass. Jag känner mig pigg och fräsch när jag kommer till jobbet och är nysprungen och nyduschad. Trots att jag redan varit vaken i flera timmar när jag stämplar in så är jag ändå piggare än vad jag är annars vid arbetets början.

Idag steg jag upp, i vanlig springtid, och tänkte ta rundan runt Vassgårda och Sättra. Det är en ganska kuperad tur. Jag kände mig lite trött, sömnen är inte den bästa när jag sover ensam. Jag tyckte det gick uppför hela tiden. Upp, upp, upp. Svaga motlut och nästan inget nerför. Dessutom var det motvind hela tiden.
När sen nerförsbacken kommer är den lång och brant. Benen pinnar på och farten ökar.

Det är ett så härligt lugn på morgonen. Jag önskar jag vore mer morgonpigg. Men det handlar väl bara om när jag går och lägger mig, egentligen.

Med en titt på datan så ser jag att det är verkligen mycket uppför i början.
Totalt 216 höjdmeter
Nu är den fjärde dagen avklarad med minst 20 km om dagen. One to go!

Men först blir det backintervaller med min löpgrupp från Galaxen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar