Jag skriver...

tisdag 20 mars 2012

Inspiration på nätet

Jag berättade förut att jag gillar att läsa bloggar om träning och andra träningssidor på internet. Här kommer lite tips. Det är de ställen jag samlar kunskap, inspiration och också där jag printar ner all min träning.
Jag tycker det är mycket bra att få en överblick om vad jag gjort. Tex om det går väldans lätt, så kan jag gå tillbaka och se hur jag har tränat innan det, vad har jag gjort som var bra? Har jag gjort något annorlunda?
Inför en tävling som gått bra kan jag gå tillbaka och se hur jag la upp den sista veckan osv. Jag gillar det!

Funbeat
Här samlar jag hela min träning. Jag skriver om varje träningspass och kan sammanställa min utrustning. Jag klickar alltså i tex vilka skor jag sprungit i för varje pass. Då kan jag ha koll på hur långt de gått och när de börjar bli gamla. jag fyller i tidpunkt och puls.
Här finns också ett forum där jag läser en hel del och skriver desto mindre. Meningarna och åsikterna är många, precis som det brukar på forum, men jag kan ändå plocka lite här och lite där och bilda mig en egen uppfattning.
En mycket bra sida!

Jogg
Detta är en liknande sida till Funbeat. Jag tror möjligheterna är desamma, och jag hänger här med ibland, men tycker att Funbeat är bättre.

Jag gillar att läsa bloggar och läser både om träning, kost och ibland faktiskt lite mode också, fast det är bara ytterst lite.

Här är några av de träningsbloggar jag följer:
Pulstagning.se

MarathonMia

Miranda

Camilla

Johanna och jag som ska springa Ultrabalaton i sommar! :)

Karin
Efter målgång på Vansbro Marathon 2010 Foto: privat

2 kommentarer:

  1. Åh - Ultrabalaton! Respect!
    Kent Sjölund har sprungit och verkade vara nöjd med loppet. Vad Micke Andersson tyckte har du kanske redan läst: http://www7.idrottonline.se/VasterasLK-Friidrott/TavlingarResultat/Tavlingsberattelser/MickesUltrabalaton/

    Själv lockas jag lite av etapploppet, runt sjön på fyra dagar. Det känns nog i benen, det också.

    SvaraRadera
  2. Det känns kul att bli nämnd i ett inlägg om inspiration! Tack, Sandra!

    SvaraRadera