Jag skriver...

måndag 12 mars 2012

75 km mitt i natten

75 km löpning mitt i natten. Är du galen?

Svarar du ja, då är Ursvik Ultra tävlingen för dig.

Jag har svarat ja...

Helgen efter att vi kommit hem från Thailand kommer jag starta i Ursvik Ultra. Det är den första deltävlingen i Peppes Trailcup.
Innan jag åkte utomlands nu anmälde jag mig till loppet och jag ska resa tillsammans med Tobias som springer loppet för tredje gången. Jag han ingen aning om vad som väntar eftersom jag aldrig varit där tidigare men jag har hört ska den vara kuperad... Sånt gillar ju jag. :)
Tobias före starten av Jättelångt 2011. Foto: Privat
Med 2 veckors vila och återhämtning på stranden i Thailand kommer jag vara laddad till max. Det ska bli riktigt kul att utforska skogen med pannlampa.

Den andra deltävlingen är Munkastigen Trailrun som jag sprungit en gång tidigare. Jag funderar på att åka dit i år. Det är ju rätt nära härifrån och banan är fantastiskt fin. Vi får se...

2 kommentarer:

  1. Sandra, Ursvik Ultra är en liten kakbit för dej! ;) Det kommer att gå hur bra som helst.

    SvaraRadera
  2. Det är ju egentligen bara en Backe att tala om (eller hur Camilla) sen att det är fem varv och i mörker gör ju det bara roligare :-)
    Klart du tar Munkastigen, för Jättelångt krockar med en annan tävling. Sen är det ju bara höstens deltävlingar kvar, som jag hoppas att få se dig på. :-)

    SvaraRadera