Jag skriver...

tisdag 7 februari 2012

Lunchspinning

Jag gillar att träna på lunchen. Det gör mig piggare och mer alert på eftermiddagarna och gör även att hela kvällen blir "ledig". Det känns också skönt att komma ut från kontoret en stund.

Jag har ju nu kört 2 spinningpass på Galaxen. Det ena planerat och det andra oplanerat med randommusik. Svårt, men det gick. :) En man sa till mig igår att han tyckte passet var bra och tufft. Det är bra. Jag gillar när det är tufft. Då kan man lättare välja om man vill köra lugnare. Det är svårare tvärtom.
Jag på en riktig cykel. Foto: privat
Så jag kom på en idé, jag börjar med lunchspinning! Gunilla, the Gymboss nappade på en gång! Det passade bäst på tisdagar eller torsdagar så till slut blev det tisdagar. Fredagar hade varit gött men det är lunchzumba då, vilket är väldigt populärt, så då valde vi tisdagar.

Så med start på Alla Hjärtans dag ska jag ha lunchspinning. Jag tycker det ska bli jätteroligt! Bra för mina löparben att få göra något annat och jag blir så fylld av energi av det. I söndags var jag så trött före men efteråt var jag helt upprymd och full av energi. Det är jättekul!

Nu ska jag bara fila på lite musik och så ska jag gå ner till lokalen och titta så det fungerar också. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar