Jag skriver...

onsdag 22 februari 2012

Lugnet före

Jag är sällan ensam om natten. Sen jag blev mamma för snart 10 år sen har jag sovit ensam 3 nätter hemma. Om inte barnen varit där har jag haft min sambo hemma. Det är lite ovant och ensamt att sova ensam och sängen blir så stor och kall...

Imorgon åker mina barn till sin pappa och de i sin tur ska åka till Norge på skidsemester en vecka. Underbart för dom! Det är så roligt att barnen får både skidsemester och solsemester i vinter. Barnen kommer inte tillbaka till mig förrän om 11 dagar! Det kommer bli en tuff tid och jag kommer sakna dom jättemycket men jag vet att deras pappa är en superpappa och de har det fantastiskt bra med honom och får njuta av varandra och härlig skidåkning.
Därför väljer jag att ägna hela kvällen tillsammans med dom ikväll så jag kan ladda upp mitt "barnkonto" på max. :) Således ingen träning idag.
Jag vilar också upp mig idag för jag kommer köra en tuffare period med träning nu fram till vår avresa. Så det passar rätt bra med en vilodag idag också. Resan kommer innebära lite träning och mycket återhämtning. På måndag åker min sambo på kurs hela veckan så jag kommer vara ensam hemma! Det innebär mycket tid för träning. :) Jag har bara mig själv att ta hänsyn till och kan träna hur mycket jag vill. Det är ju ändå ingen hemma att krama på. Det är inte så att han hindrar mig från att träna på nåt sätt men jag vill ju vara hemma också.

Så från och med imorgon kommer jag köra på lite tuffare. Det ska bli fint väder i helgen så jag hoppas på 2 långpass. Kanske ska jag försöka få ihop 50 km på söndag? Yours Truly har jag aldrig varit med i så jag kanske hakar på?
I övrigt kommer jag att blanda både spinning, styrka och så mycket löpning förståss. Vad som blir dag för dag bestämmer jag aldrig i förväg. Det beror helt på vad jag känner för, för dagen. :) Känslan får avgöra, precis som vanligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar