Jag skriver...

fredag 3 februari 2012

En Sandra i fårakläder

Imorse visade termometern -16. Brrr. Jag stod i valet och kvalet om jag skulle springa idag eller inte. Det blev en skön vilodag igår så det skulle vara skönt att dra iväg och lufta benen lite ialla fall.

Solen sken och vid lunchtid visade det -10 i solen vid mitt fönster på jobbet. Jag klädde mig som ett får, dvs i ull.
Underst mot kroppen hade jag merinoull från topp till topp. Från strumpor till Buff. Sen mina Craft Stormtights och en ullfrottetröja och en vindjacka. Det var i varmaste laget och det enda jag frös om var mina kinder. Där hade jag ingen ull heller. ;)
Ett fantastiskt bra material de tillverkar de där djuren.

När jag sprang iväg gjorde det lite ont i mitt högra knä. Igår skulle jag nämligen knuffa på sambons bil och var inte uppmärksam på att det var en isfläck just där. Jag gick ner med armbågen och knäet först, rakt ner i asfalten. Armbågen gör mest ont och är svullen. Tur jag inte behöver den när jag ska springa. Jag slog i knät också och det gjorde lite ont när jag sprang iväg, så där så jag hann orora mig lite. Men sen släppte och nu känns det inte det minsta.
Nu är det mysfredag och jag ska börja fundera vad jag ska springa i för kläder morgon och hur jag ska lägga upp energiintaget. Det blir väl på känsla som vanligt i slutändan, antar jag.

Imorgon ska jag springa minst 6 mil! Runt, runt, runt, runt...


2 kommentarer:

  1. 6 timmars alltså? Lycka till! Hoppas du får samma känsla som under fartleken. :-)

    SvaraRadera
  2. Lycka till imorgon! :)

    Hälsningar Sigrid

    SvaraRadera