Jag skriver...

söndag 8 januari 2012

Vad händer?

Igår gick km'rarna fortare och fortare ju längre tiden gick. Det gick så lätt! Detsamma hände idag. Idag blev det ju som sagt inget långpass. Jag drog ut på ett kortare pass direkt efter maten. Som fö var den godaste lax jag ätit på lääänge. Helt perfekt var den. Mums!! Lax är verkligen det godaste jag vet!

Jag sprang iväg och planerade en timmes tur ungefär. När klockan pep för första km på 4:46 trodde jag först den fått fnatt. Andra var likadan? Skumt. Sprang jag så fort alltså? Tredje km går bara uppför, ända upp till vattentornet, den gick långsammast, 5:11. Sen hann jag nästan inte med benen! De vara drog iväg! Jag flög fram! Så härligt. :)

11 km med ett snitt på 4:48 blev resultatet av turen. Så fort var det längesen jag sprang. Särskilt att jag inte ens försökte. Men idag kunde jag inte hejda mig. Det var inte ens jobbigt. Vad är det som händer? Undrar vad de beror på, att det går så lätt nu. Är det de 4-5 kg som jag tappat? Är det att kroppen ställt om sig helt till fettförbränning? Eller en kombo? Eller har jag hamnat i en formtopp, helt ovetande? Oavsett så är det jäkligt gött och ha det här flytet. Imorgon ska jag försöka dra ner farten och få till ett längre pass. :)

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar