Jag skriver...

torsdag 19 januari 2012

Morgonrutiner

Mornarna brukar för det mesta se ut på samma sätt.
Jag går upp, går på toa, sätter in linser, sminkar mig medan jag sörplar på en kopp kaffe, klär mig, väcker barnen  och ca 30 minuter efter att klockan ringt är vi på väg till fritids och jobbet.
Jag möter samma människor varje morgon på ungefär samma plats så vi är nog många som har liknande rutiner morgon efter morgon.
Min yngsta son sa en morgon:
- Nu vet vi att vi är lite sena för vi brukar alltid möta den där farbrorn mycket längre upp i backen.
Så sant, så sant.

Nu, efter ögonoperationen, får jag inte använda mascara på en vecka (infektionsrisk). Det känns inge vidare när jag aldrig annars har gått till jobbet utan mascara.
Inga linser har jag ju heller längre så mina morgonrutiner är helt rubbade. haha. Jag har en "massa" tid över och yrar mest runt hemma, även om det kanske bara rör sig om ett par minuter.

Iallafall... Jag räknar ner! Imorgon bitti ska jag springa. :) :) :)
Jag ska ta en kortare, lugn morgonrunda. Bara rasta benen och få lite endorfiner igen. Jag längtar som en tok!

Snart, mindre än ett dygn kvar tills jag får min drog igen. Då kanske jag dessutom känner mig lite bättre till mods, även utan min mascara ;)
Foto: Oscar Gustavsson NKP

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar