Jag skriver...

fredag 27 januari 2012

Löpande tankar om Björn

Igår när jag sprang där i mörkret tänkte jag på björn. Tänk om det kommer en björn som attackerar mig? Men sen tänkte jag att björnar sover ju på vintern? Och varför skulle den göra det öht? Den är säkert mer rädd för mig än jag för den.

Sen vandrade mina tankar iväg på ämnet Björn. Det är ju ett namn. Och ett djur. Det är inte så många andra djur som man kan heta i förnamn. Älg finns det ju de som heter i efternamn och elefant.

Men det finns ju ingen annan som heter djur i förnamn. Jag vet ingen som heter hare, orm, giraff eller häst. Varför just bara Björn? Det kanske blir en trend så småningom? Vad tror ni om Pingvin Lundqvist, Gräsand Johansson eller varför inte Rådjur Karlsson? ;)
Bild från Länsstyrelsen
(Hm, Tiger finns det ju i alla fall en som heter i förnamn, fast han är ju i och för sig inte svensk.)

Jaja, det är så tankarna far iväg och milen rullar på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar