Jag skriver...

lördag 21 januari 2012

Hal mil

Efter en skön sovmorgon och försäljning av lite grejer som jag haft på blocket begav vi oss till stugan. Vi kollade till den och hur bryggan klarar isen.

Jag hade springkläderna på mig och tog mig till fots hem igen. Jag plockade med mig svärmors hundar första två km. Den ena vill jättegärna springa och kopplet är sträckt framåt. Den andra är inte lika pigg på det och kopplet blir sträckt åt andra hållet. En arm fram och en arm bak. Såg nog kul ut. :) När sambon kom körande förbi sen så plockade han upp hundarna. Första biten gick alltså lite långsamt, tror jag hade över 13 minuter på de två km.

Sen när jag fick springa själv och avslappnat ökade farten och det blev så där skönt som det brukar va.

Biten över Hultet var ren isgata så där var det lite bambikänsla.

Totalt nästan 12 km i 5:21-fart. Underbart att va igång igen!

Sen blev det go mat med rättikagratäng och fläskfilé. Mums fillibabba!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar