Jag skriver...

söndag 29 januari 2012

En mara i Filipstad

Jag kom till pappa igår kväll och blev mottagen med god mat och mys framför tv'n.

Vid nio imorse kom Tobias från Karlstad och vi tog oss iväg mot Stöpsjön. Det var ett par minusgrader och efter en vilodag igår var min energi på topp!





Vi sprang på grusvägar som var packade med snö. Pulsen låg på en behaglig nivå och stegen rullade på. Riktigt trevligt hade vi också.

I Fogdhyttan vände vi mot Filipstad igen på den gamla järnvägsbanken. Där var det bara ett skoterspår att springa på så farten sjönk något men vi tuggade på.


Vi vände av runt Hemtjärn och upp mot hoppbacken på snöiga vägar. Hela kroppen kändes toppenstark! Gött!

Vi vände sen ner mot Aborrtjärn och rundade Hennickehammar innan vi tog oss tillbaka till pappa med en marathondistans i benen.

Jag var så pigg under hela rundan och det var ändå rätt kuperat. Vi gick i nån backe men annars sprang vi på. Jag hade 2 babybel med mig som färdkost och det räckte gott och väl. Inte en svacka och jag var lika pigg efteråt som före. Toppen!



Det blev en riktig sjöinspirerad runda där vi sprang vid stranden av Lesjön, Hemtjärn, Potten, Skribotjärn, Aborrtjärn och Daglösen. Jag har säkert glömt nån tom. Väldigt bra dag har jag haft i alla fall.


Efter passet kom jag dessutom hem till dukat bord. Jag kan inte ha det bättre! :)

Tack världens bästa pappa och Ingalill!!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar