Jag skriver...

tisdag 24 januari 2012

Älg på passet

Det blev inget riktigt långpass igår. För min del, är ett långpass över 30 km. Men det blev sköna 23,5 km.
Sambon och jag tog en kopp kaffe och lite att äta efter jobbet. han skulle ju iväg och simma och jag springa. Jag har hittat nåt så gott, och mättande! Jag blandar keso och kesella och har på en liten skvätt grädde och massa kanel. Jättemumsigt blir det!

Frökexen som jag bakade blev också jättegoda. Knapriga och med lite flingsalt på toppen så smakade de toppen under en massa pålägg. Jättegott med bara Bregott och ost på också. Fröerna får en sån god smak när de varit i ugnen, som rostade nötter ungefär.


Jag tog på pannlampan och drog ut mot skogen, men sen ringde Annica och ville med, så jag vände och mötte upp henne. Vi tog oss tillsammans runt på snöiga och isiga stigar och vägar i skogen.
När vi nästan var ute ur skogen uppe vid Cabby sprang två stora älgar över vägen framför oss! Huu! Jag gillar inte älgar. Jag är inte direkt rädd för dom men jag har lite respekt... En arbetskompis har blivit jagad av en ilsken älg och fick korsa sig fram bakom träden en lång bit och älgen följde efter med rest ragg, frustande och skrapande med fötterna. Otäcka djur! Fast oftast är de ju rätt snälla ändå. :)

När Annica vände hem så styrde jag stegen mot Strand och tog ett varv där. Det gick lätt och stegen bara rullade på. Visserligen inte nån jättefart men ändå. Nöjd och glad landade jag hemma och det var skönt med en lång varm dusch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar