Jag skriver...

måndag 12 december 2011

Noll och ingenting

Idag har det varit en lång dag och jag har inte gjort nånting. Lillebror var lite hängig imorse med rasslig hals så jag blev hemma idag. När storebror begav sig till skolan la vi oss en stund, lillebror och jag.
Vaknade tre timmar senare...

Då var vi båda rätt pigga så vi drog igång och gjorde köttbullar.



Sen tjuvsmakade vi några och fixade maten tills sambon kom hem.
Äldsta sonen hade en kompis med hem som sa: Vilka goda köttbullar! Vi äter alltid färdigköpta från Lidl. Så mina köttbullar är i alla fall godare än Lidl's, trots att de görs på traditionellt recept (enligt reklamen) :)
Sen for barnen iväg till sin pappa.

Jag hamnade i mer matlagning och har bakat lchf-bröd och gjort en ost-och skinkpaj.



Nu är jag full av energi och borde ge mig ut och springa men då blir jag ännu piggare och kommer inte kunna sova.

Vi får se hur natten blir. Jag kanske inte kan sova iaf. Då får jag väl springa inatt istället.

Imorgon ska jag ordna med lucialöpning. Hoppas någon kommer med. Det blir löpning i skogen med ljus i håret (pannlampa). Efteråt blir det glögg och pepparkakor för de som vill.


Här är Johan och jag med pannlampa, första natten på väg runt Mont Blanc

.- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Låter mysigt med lucialöpning! Tyvärr bor jag i Umeå och kan inte springa med dig, men jag springer med ljus i håret här i kväll. Det får bli backintervaller med nya icebugs. Ska försöka fixa glögg och pepparkakor också!/Ulrika

    SvaraRadera