Jag skriver...

onsdag 16 november 2011

Nästa helg

Nästa, varför säger man så när det är en helg imellan?
Jag menar, om jag åker på en motorväg och någon säger "Ta nästa avfart" då tar jag ju den första som jag kommer till.
Om jag nu idag säger nästa helg, så menar jag ju inte den här helgen som jag kommer till först, utan helgen efter det. Alltså hoppar jag över en. Skumt...

I alla fall...
Helgen den 25-26 november ;) så ska jag springa runt, runt i Oslo. Laila, Zebban och Miranda skriver alla om nerräkning, uppladdning, nerver och pirr. Jag känner ingenting. Jag har knappt tänkt på att det är snart. Närmare bestämt 1,5 vecka bort.
Men nu har jag också skrivit om det... :)

Jag är inte ett dugg nervös och har knappt ägnat en tanke åt loppet. Visst, nån har det väl blivit, men jag har inget fokus alls på det. Jag känner mig helt lugn. Jag känner heller inga krav på mig själv.
Årets stora mål, UTMB, är ju avklarat så det här är mest för nöjes skull.
Jag kommer göra mitt lopp, som vanligt. Jag tävlar mot mig själv.

Jag ser fram emot att få springa och det har nu visat sig att vi är många som åker på samma tåg dit och hem, så det ska bli trevligt att snacka lite på tåget och gå ut och äta gott på kvällen.

Jag tycker bara det ska bli himla kul helt enkelt. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar