Jag skriver...

söndag 20 november 2011

Hundsällskap

Igår och idag har vi haft svärmors hundar här. Det är mysigt och barnen älskar det.
De är inte vana att springa så långa sträckor, eller inte att springa över huvud taget. En av hundarna, Mira, är yngre och piggare så jag testade att ta med henne på en kort tur. Det gick jättebra och vi var ute en halvtimme. Hon verkade tycka det var kul för hon var hela tiden ett par meter framför mig.


Jag stannade ett par gånger för att se om hon ville gå men då drog hon iväg ändå så jag hängde på. Det var jättemysigt med hundsällskap och jag blev ännu mer sugen på att skaffa hund.


Veckans mil landade på blygsamma fyra mil. Det känns ganska lagomt sista veckan innan Bislett.

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. De är superhärliga, fyrbeningarna!

    SvaraRadera
  2. Hundarna är ett utmärkt sätt att kunna tillbringa en hel helg ute utan att behöva springa.
    Min vecka stannade på 21km löpning.
    Hoppas nästa blir lite längre ;-)

    SvaraRadera