Jag skriver...

torsdag 17 november 2011

Turkisk yoghurt

Åh, jag har fått en ny kärlek sen nån månad tillbaka: Turkisk yoghurt! Mums! Det är bara sååå gott!
Med en liten skvätt grädde i blir den ännu godare.
Om det finns väljer jag alltid yoghurt från Wermlands mejeri, den enda med 100% svenska råvaror.
Jag brukar lägga några nötter eller bär ovanpå. Otroligt gott!
Igår gjorde jag min egen musli. Jag hackade följande grovt:
Hasselnötter
Cashewnötter
Mandlar
Paranötter
Pecannötter
Sen blandade jag detta med lite linfrön, solroskärnor, pumpafrön, riven kokos och kanel och rostade det sen i ugnen en stund.

Det blev så otroligt gott så jag njöt i fulla drag vid frukosten imorse.


Försvinnande gott!
En parantes, historien om killen på förpackningen till Lindahls som stämde företaget för att han inte var turk är faktiskt lite intressant. :)

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar