Jag skriver...

onsdag 28 september 2011

Musik

Jag gillar att springa med musik. Jag blir glad och när det kommer en extra bra låt känns det som att flyga. Jag sjunger och tycker att livet är toppen. :)

Jag har tidigare använt ifånen som musikspelare och det fungerar ju utmärkt men den är lite för tung och klumpig. Om jag har den i fickan slår den i magen i varje steg. När jag har rygga är det inga problem men springer jag utan ryggsäck har jag haft den i handen. Det fungerar, men är inte optimalt.

Därför har jag nu köpt mig en lite mp3, en Ipod Shuffle. Jag ser fram emot att prova den. Liten och smidig och kan fästas på kläderna.

Bild från cdon.se
För att inte ifånen ska fuktskadas när jag tränar använder jag en vattentät skyddspåse. Telefonen kan användas som vanligt trots att den ligger i påsen och om jag skulle paddla kanot/kajak och trilla i sjön så flyter telefonen i påsen. Den är verkligen superbra.

Visst fungerar det med en vanlig fryspåse också men inte riktigt lika bra (flytförmågan kanske inte är lika bra och det är inte lika lätt att använda telefonen i påsen). :-)

Bild från Addnature.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar