Jag skriver...

onsdag 14 september 2011

22 sekundmeter

Det blev en blåsig runda igår när stormen Katia drog förbi Kristinehamn. Enligt smhi var det 22 sekundmeter i byarna. Vinden tog tag i mig rejält på de öppna gärdena och jag fick slita för att springa hyffsat rakt. Det var lite läskigt när träden vajjade men jag lyckades komma runt en dryg mil utan att få något träd på mig.

Träd har det dock fallit en hel del. Eftersom jag jobbar på ett elnätsföretag så är jag medveten om träden som faller på våra ledningar. Jag har under dagen arbetat ute i fält för att patrullera ledningsgator. Ett spännande och kul jobb, tycker jag. Träning på arbetstid liksom.
Efter ett par timmar hittade vi en stor tall som dragit med sig en stolpe till marken och flera ytterligare stolpar lutade.
Detsamma hände igår så sambon (som jobbar på samma ställe som jag) fick jobba till sena kvällen för att sätta en ny stolpe och skarva linorna.
Nu har alla kunder återfått sin ström så nu kan vi få en lugn kväll tillsammans. Mysigt!

Men först ska jag springa lite. Ska försöka få upp farten lite idag tänkte jag. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar