Jag skriver...

fredag 19 augusti 2011

Inbillningssmärtor

När jag sprang iväg imorse på min lilla tur så gick det bra segt. Kanske för att klockan var 5.30? Kanske för att jag var trött? Eller för att jag kände efter?

Det började redan när jag steg upp. Killade det inte lite i halsen? Hm, jag håller nog på att bli sjuk. Äh, det är bara inbillning, så jag drog iväg ut i den dimtäckta stan.
Aj, aj, det gör rejält ont i mitt vänstra lår. Äh, det går nog över... Oj, vad det smärtar i högra knät! Jag fortsätter i mycket lugnt tempo. Det växlar mellan att göra ont i låret, höftböjaren, och det onda hoppar mellan knäna. Ibland är det höger och ibland vänster. Jag fortsätter och hjärnan arbetar på högvarv för att känna efter.

När jag nästan är hemma igen har dimman lättat och Erasure börjar spela låten Always i ipod'en. (Robot Unicorn-låten). Den är bra den!

All smärta försvinner och jag sjunger och svävar fram. Allt är bra! Jag har inte ont nånstans och jag är frisk. :)
Slutet gott allting gott. Jag har drabbats av smärta i "nervösen". En vecka kvar...

1 kommentar: