Jag skriver...

söndag 7 augusti 2011

Att lura sig själv

"Du kan inte lura dig själv!" Kommentaren fick jag häromdagen när vi diskuterade min avsaknad av träningslust just nu.

Igår när jag gick o la mig bestämde jag mig för att göra just det. Jag visualiserade, tänkte, drömde och intalade mig själv att lusten var på väg tillbaka. När jag sen slöt ögonen och föll in i drömmarnas värld så längtade jag faktiskt efter morgonen och mitt löppass.

Halv åtta ringde klockan, jag steg upp och klädde mig i lugn och ro. Tog mig ut och sprang iväg. Det kändes bra!! :) För första gången på ett par veckor njöt jag. Benen pinnade på. Det gick hyffsat lätt och trots att det regnade så sken solen inom mig. Jag är på väg upp! Upp ur svackan och upp ur de negativa tankarna. Jag har lurat mig själv!

Nu ser jag fram emot en ny vecka med formtoppning och sköna km'ar.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar