Jag skriver...

torsdag 11 augusti 2011

5+5+5=14,25 Konstig matte!

Igår var det backlöpning på schemat och jag tog sällskap av Klas. Vi begav oss till Hultet och skulle ta tre varv på femman. Det är ingen vanlig femma utan den är rejält kuperad och inte plan på många meter. Vi försökte hitta bra teknik uppför och nerför och vinna mer nerför än vad vi förlorade uppför. Det gick bra och vi ökade succesivt tempot under turen.
Efter 3 varv hade jag bara 14,25 km på klockan. Nu är inte Garmin jättenoggrann i terräng men jag ville ändå att klockan skulle visa 16 km, som coach satt som dagsdistans. Så vi tog oss an 2,5:an på slutet.
 :)

Snittfarten hamnade på 5:11 vilket jag är nöjd med i den terrängen (drygt 300 höjdmeter). Ett mycket bra pass! Tack Klas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar