Jag skriver...

torsdag 7 juli 2011

Äsch! Jag måste ju åndå tvätta håret!

Efter tisdagens supersega pass där det kändes som pensionärer med rollator går snabbare, var jag inte jättesugen på att springa. När klockan ringde i morse så låg jag kvar ett par minuter och funderade på att ta passet senare. Men sen tänkte jag, Äsch, jag måste ju ändå tvätta håret innan jobbet. Då måste jag ju ändå duscha. Det är ju skönare att duscha efter en löprunda än att bara "tomduscha".

Så jag steg upp och drog iväg ut. 8-10 km stod det på dagens schema och jag kom på mig själv med att räkna och räkna så det inte skulle bli mer än 8 km. Men med en titt på klockan så gick det inte lika sakta idag. Det gick mycket lättare och framförallt så kändes det mycket lättare.

Det slutade med 10 km och en mycket skönare känsla. Nu ser jag fram emot nästa pass igen. Göttigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar