Jag skriver...

söndag 17 juli 2011

All in

Igår var vi ett gäng som tog oss an Hultets alla terrängbanor. Tanken var att starta med 20 km'aren och sen arbeta oss neråt. Det skulle totalt ge oss 61 km. Det blev 4 killar och jag som gav oss på första slingan. Vi bestämde att prova 26'an först eftersom det bara är så lite skillnad mellan 16 och 20 så då skulle vi kunna hoppa över 16 km-banan.
Vädret var toppenbra med moln och lagomt varmt. Tyvärr används inte de längre slingorna så mycket så det var rejält igenväxt på sina ställen. Det fanns inte en chans att springa, vi fick gå och kämpa oss fram bland sly, högt gräs och kalhyggen.
Fin väg.

Tobias hittade en klättersten.
Vi hittade enormt mycket blåbär, som vi stannade och festade på. Mums!

Tobias har tyvärr problem med sitt ben och efter första slingan, som blev 22,5 km, fick han kliva av. Rickard valde också att lämna oss. Men mycket glädjande kom Patrik från Karlstad och gjorde oss sällskap på sista biten. Vi sprang milen åt fel håll, sen tog vi femman, sexan, trean och sist ettan. Erik och jag hade då drygt 49 km på klockorna och för att få lite finare siffror tog vi ett varv till på ettan.

Fem fina mil i terräng. Benen känns bra och idag blir det en 15 km återhämntningslöpning.
Erik stretchar

Erik och jag, som sprang hela passet.

Erik, jag, Patrik

1 kommentar:

  1. Härligt! Kul att du får med dig lite folk! Själv valde jag att springa hem från sommarstugan och knåpade ihop 35km.

    SvaraRadera