Jag skriver...

tisdag 5 juli 2011

34:an

34 år. Så gammal är jag. Nu.

Jag har haft en fin födelsedag med fika med jordgubbspaj, marängswiss och besök av mamma och pappa. Jag har hunnit springa en mil och jag har jobbat hela dagen. Det har varit en bra dag.

Idag på jobbet var jag ute och jobbade tillsammans med en kollega. Vi stannade och pratade med en kille som tittade på mig och sa till min kollega; "Jaha, så du har sommarjobbare med dig idag?"
VA?! Jag har ju jobbat på samma ställe i 15 år, tänkte jag men svarade bara artigt, nej. :)
Men jag tar det som en komplimang. Det kan ju i alla fall inte vara för att jag var fumlig och "ny" på jobbet. Han såg mig ju inte ens utanför bilen. :)
Jag tyckte det var lite kul. Som när jag får visa leg på systemet ungfär. :)
Åldersnoja? Jag? Nej, nej! hahaha

34 jordsnurr har jag jag i alla fall varit med. Undrar hur många fler det blir? Undrar också om jag ska springa i Bislett i år. Då måste jag bestämma mig snarast! Hm, svårt...

2 kommentarer:

  1. Jag funderar också på Bislett. Men jag vet inte om jag kan planera så långt fram med tanke på allt annat jag ska försöka klämma in i höst. Men jag skulle verkligen vilja springa ett 24 h...

    SvaraRadera
  2. Grattis i efterskott! Men jag tycker att det borde vara en rättighet att alltid vara ledig på sin födelsedag! :-D

    SvaraRadera