Jag skriver...

onsdag 8 juni 2011

Tusingar igen!

Det stod återigen tusingar på schemat. 6 stycken. Jag var nästan lite förväntansfull på förmiddagen. Lite av en skräckblandad förtjusning. Det drog ihop sig mot lunch och jag klädde om och joggade iväg. Det har gått väldigt lätt på sista tiden och det gjorde det även nu. Jag tyckte jag joggade sakta men kom ändå inte upp över 5-minuters fart.

Det är lite drygt 2 km upp till rakan vid järnvägen där jag håller till och sliter på asfalten. Rakan är nära på 1 km. Jag får bara svänga runt hörnet och fortsätta 100 meter för att få ihop mina 1000 meter.
Det lutar lite svagt uppför åt ena hållet. Det kompenserades denna dag med medvind. Nerför och lite motvind åt andra hållet. 25 grader varmt, så jag slapp frysa idag med.

Den snabbaste km'ern, den andra, sprang jag på 3:58. Den långsammaste, den tredje, gick på 4:08. 10 sekunders skillnad alltså. Jag vet inte om det är bra eller dåligt men jag känner mig trots allt nöjd med passet. Jag blev dessutom påhejad av 2 olika hundägare. Lite kul. :)

Imorgon blir det en morgonjogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar