Jag skriver...

torsdag 30 juni 2011

Sega gubbar

Under en lång tid har det gått väldigt lätt att springa. Farten har ökat utan att ansträngningsgraden ökar. Det är kul! Men för att man ska känna när det går lätt så måste det också gå tungt ibland. Det måste kännas riktigt segt ibland, annars vet man ju inte när det går lätt.

Den här veckan har löpningen kännts riktigt seg. Motivationen har sviktat och jag frågar mig själv, vad håller jag på med? Vill jag verkligen det här?

Om det beror på att jag kört 3 morgonpass på raken med väckning strax efter kl 5, låter jag vara osagt. Tyvärr har jag kanske inte lagt mig lite tidigare då, utan verkligen tagit vara på de långa kvällarna istället. :)
Det är sommar, varmt och skönt och jag gillar att sola och bada. Så för att hinna med allt så har jag kört mina pass före jobbet för att sen slappa i solen.

Vilodag imorgon gör att jag troligen finner svar på min fråga; Klart jag vill!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar