Jag skriver...

onsdag 25 maj 2011

Underskatta inte vardagsmotion!

Det gäller att inte underskatta rörelse i vardagen. Extra viktigt är det att införa det i barnens liv. Bilen behöver inte användas i en liten stad. Rörelse är inte farligt och kroppen mår bäst av att röra sig. Och skulle det regna så tänk, det är bara vatten! :)

Idag fixade jag dagens träning redan i morse. Knappt 10 km inkl uppjogg och nervarvning. Uppför och nerför en backe, flera gånger. Jag gillar backpassen. Man får slita uppför och vila nerför. Det är inte så illa. Tiden rusar förbi och det blir ett bra pass på kort tid. Kom hem vid 6.30 och hoppade in i duschen.
Klockan 7 satt jag på cykeln. Först går det uppför i 2 km till skolan. Barnen parkerar sina cyklar och jag cyklar nerför igen och de resterande 3 km'arna till jobbet.

Lunchen spenderades på stan tillsammans med syrran och givetvis tog jag cykeln dit, 2x2,5 km. Efter jobbet var det dags att hämta ett barn på fritids och ett annat hos en kompis. Tillbaka uppför backarna och det genererar fler cykelkm'ar.

Totalt blir det alltså ca 15 km transportcykling en dag som denna. Motion och rörelse som jag får helt gratis. Det gäller att inte underskatta vardagsmotionen. Den ger blodgenomströmning och frisk luft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar