Jag skriver...

söndag 1 maj 2011

Snart dags för multisporttävling!

Så där, nu var den första veckan med planerad träning gjord. Veckan var en återhämtningsvecka med endast ett par korta löppass. Nästa vecka blir det en tuffare vecka. Backlöpning, distanspass och multisporttävling står på schemat.

På lördag går starten i Vårsprint Multisport i Örebro. Min träningskompis Jörgen och jag ska köra tillsammans. Först kommer det bli 3 km hetslöpning. Alla har pigga ben och vill först till kanoten så man får en bra position i kanalen som vi ska paddla i. Sen följer 5 km paddling.
Efter paddlingen växlar vi till mtb och cyklar en snitslad bana på 13 km.
Det sista momentet blir 5,5 km löpning. Den banan är också snitslad, dvs det ingår inga orienteringsmoment. Det betyder att det bara är en tävling om vem som är snabbast på att ta sig fram.
Det är alltså en kort tävling och tempot kommer att bli högt.
Jag känner mig väl förberedd för löpningsdelen. Den kan jag. Värre är det med paddlingen. Jag har inte paddlat på 2 år. Mtb-cyklingen har jag eller inte varit jätteflitig med. Kanske hinner jag med nåt pass i veckan? Men, men. Det kommer nog gå fint. :)
Jag ser glad ut på cykeln! Foto: Privat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar