Jag skriver...

söndag 29 maj 2011

Mor

Moder, även mor eller mamma, är den kvinnliga föräldern  till ett barn. Den manliga motsvarigheten till mor är far.

Modersbegreppet används även ofta bildligt om något som är upphov till något annat, exempelvis ett moderbolag. Det kan också syfta på en central och viktig beståndsdel, exempelvis moderkortet i en dator eller moderskeppet i en (rymd)flotta. Modersbegreppet används även för att personifiera geografiska områden, exempelvis Moder jord och Moder Svea (Sverige).


Detta är Wikipedias beskrivning för en Mor.
Idag är det alla mödrars och mammors dag. Jag är en mamma och jag har tillbringat hela dagen tillsammans med mina goa barn och min mamma.
Mina älskade barn! Foto: privat

Dagen började med en lång sovmorgon med efterföljande lyxfrukost. Äggröra, fattiga riddare och lite annat gott prydde vårt frukostbord. Sen har jag blivit bjuden på god mat och fika och jag har slappat hela dagen.

På schemat för idag stod det 10 km distanslöpning. Något jag planerade att göra på förmiddagen idag. Men både igår och idag har jag känt mig lite småhängig och snoret rinner och halsen känns lite rosslig. Så för att ta det säkra före det osäkra, hoppade jag över löpningen idag. 1 mil hit eller dit gör varken till eller från i det stora hela. Igår var det schemalagd vila. Två vilodagar denna vecka. En hel helg av vila. Det var längesen, men samtidigt väldigt skönt. Snart en ny vecka med nya, roliga km'ar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar