Jag skriver...

måndag 23 maj 2011

Härlig morgon!

Igår kväll piskade regnet mot rutan när jag la igen min pepparkornsögon. Klockan skulle ringa 5.20 för ett morgonpass. Jag hade ännu inte bestämt om jag skulle göra båda milen på morgonen eller dela upp dom. Nu föll det sig som så, att jag körde på allt, i ett svep. Regnet hade upphört under natten och solen tittade fram bakom molnen. Fåglarna sjöng och jag luffsade iväg mot skogen strax efter halv sex.
Jag sprang i ett lugnt tempo och väckte långsamt kroppen i skogens syrerika luft. Stigarna var mjuka och doften av regn höll sig kvar. Det var en ljuvlig morgon. Benen rullade på och km lades till km.
Foto: Annica Arvidsson

Jag landade hemma lite före halv åtta, 20 km rikare och jag kunde ägna lunchrasten åt kortspel med mina arbetskamrater och kvällen tillsammans med mina goa barn. Det var skönt att ha milen gjorda.

Nu återstår bara en dag av min lilla utmaning. Sen går jag på coachens schema igen.

1 kommentar:

  1. Fick med mig barnen på dagens pass, dom cyklade och vi hade mysigt med en massa prat. Vi packade med mackor och stannade ungefär halvägs för att köpa läsk som vi ca 3km senare stoppade i oss på en parkbänk. Ingen tjat alls som jag hade förberätt mig på efterom jag var själv med barnen ikväll, ibland är dom bara extra goa. Morgondagens pas har redan en inbokad löpträff så den kan jag inte dra mig ur!

    SvaraRadera