Jag skriver...

onsdag 4 maj 2011

Godkänd!

För att få starta i UTMB krävs ett friskintyg. En läkare måste skriva under på att jag är frisk nog att starta i loppet. Intyget måste vara inne senast 31 maj.

För en månad sen var jag till vårdcentralen och en läkare tittade och lyssnade på mig. Han hörde ett brusande ljud i mitt bröst och trodde det med stor sannolikhet var att hjärtat var så starkt att det pumpade blodet så hårt att turbulens bildades och det i sin tur skulle ge det ljud han hörde. Vi gjorde ett EKG och min puls låg då på 44 slag vilket han också sa visade på att mitt hjärta är starkt och vältränat.
Han var dock en seriös läkare och ville försäkra sig om att det var turbulens som hördes så jag remitterades till att göra ett ultraljud på hjärtat.

Igår besökte jag fysiologiska kliniken i Karlstad som ultraljudade mitt hjärta. Allt visade bra och jag gick igenom "besiktningen" helt utan anmärkning. Det känns jätteskönt att veta att min motor är i bra skick. Nu ska jag bara skicka in intyget till UTMB så är min startanmälan komplett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar