Jag skriver...

torsdag 12 maj 2011

En kul parantes

Jag måste bara berätta en grej som jag tyckte var lite kul. Jag är ju inte bara löpare, jag är ju mamma också! ;)

Igår var vi på utvecklingssamtal i skolan med älsta sonen. Läraren är en mycket lugn kille och pratar lugnt och sansat. Han frågar om vi brukar läsa hemma. Då svarar sonen:
-Det är en bok som jag skulle vilja läsa, en bok som mamma läser högt ur.
Läraren frågar.
- Jaha, vad är det för bok?
- Det är bibeln, svarar sonen.

Jag ser ögonen på barnens pappa, stora som stekta ägg.
Innan jag hann säga något säger läraren
- Jaha, ehh, Bibeln är kanske inte den bästa och enklaste boken att börja med när man ska läsa en bok själv för första gången.

Då kom jag in i samtalet första gången och fick förklara att det var Barnens Bibel som vi läst i ett par gånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar