Jag skriver...

måndag 16 maj 2011

De fann den!

Nu har jag haft min lilla löpgrupp i lite drygt en månad. Det har varierat mellan 4 och 8 deltagare. Vi brukar avverka runt 6 km på 47-60 minuter. Lite beroende på hur länge vi stannar till för lite andra övningar.

Idag körde jag "Bli kompis med backen!" Vi sprang några extra gånger i en backe och jag gav dom lite tips på hur det bäst skulle ta sig uppför.

Nu har jag stött på lite hinder eftersom lillgrabben har fotbollsträning på måndagar samma tid. Det betyder att varannan vecka är min lilla löpgrupp numera inställd. Jag meddelade detta till mina goa löptjejer idag. Men nu ska ni få höra!

De beslutade då att springa själva nästa måndag! De lyckades! De fann löpglädjen! De vill och de kan! Fantastiskt roligt!

Mitt mål med denna typ av löpgrupp var ju att få fler att njuta av löpningen och själva ta sig iväg. Jag lyckades! Kul! :) :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar